مقدمه

 

مقدمه

بحث اصلاحات، از جمله مباحثی است كه همواره مورد توجه طیف‌های مختلف جوامع بشری، قرار گرفته است. در جوامع اسلامی در بسیاری از موارد، مدعیان اصلاح‎طلبی با طرح شعارهای انحرافی تلاش كرده‌اند تا به دیگران وانمود كنند كه حركت در مسیر اندیشه و خواسته‎های آنان، اصلاح و حركت در مسیر خلاف آن اندیشه‌ها و خواسته‌ها، افساد شمرده می‎شود. به همین بهانه، برخی از خواص جامعه به دلیل برخورد با اندیشه‌های انحرافی این مدعیان، متهم به مقابله با روند اصلاح‎طلبی گردیدند. در طول تاریخ ادعای اصلاح طلبی به سادگی صورت می‌پذیرفته است تا آن‌جا كه حتی افرادی هم‎چون فرعون نیز، كه ظلم تمام وجود آنان را فرا گرفته بود، خود را اصلاح‎طلب و دشمنان خودش را مفسد معرفی می‎كردند. روند ادعای اصلاح طلبی هم‌چنان در طول تاریخ تداوم یافت تا نوبت به كسانی رسید كه در حال حاضر به بهانه اجرای اصلاحات، ارزش‌های ناب اسلامی را زیر سؤال برده و مدافعان این ارزش‌ها را مخالف اصلاحات معرفی می‎كنند.

حضرت آیت الله مصباح یزدی، یكی از كسانی به شمار می‌روند كه با درك ریشه‎های این فتنه، تلاش كرده‌اند تا در سنگر خطابه و نوشتار، نقش این گروه منحرف را در اسلام‎زدایی از جامعه، برای مردم مسلمان كشورمان، بیش از پیش، بر ملا سازند. سخنان پی در پی، مستدل و

افشاگرانه ایشان، مدعیان اصلاح‎طلبی را سخت برآشفته است و آنان را وادار كرده تا در برابر این شخصیت بزرگ عالم اسلامی موضع‎ بگیرند.

مجموعه حاضر، برگرفته از سخنان دل‎نشین، مستدل و افشاگرانه آن استاد بزرگوار می‌باشد كه از تاریخ 1380/01/06 تا 1380/01/09 در مسجد امام حسن عسكری(علیه السلام) قم طی چهار جلسه ارایه شد. هم‌چنین فرازهایی از بیانات ایشان در «سمینار روش‎شناسی و مبانی اصلاحات» كه در تاریخ 1379/08/16 در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار گردید، در این مجموعه گنجانده شده است تا طالبان حقیقت را به سوی روشنایی رهنمون سازند و نقاب از چهره مدعیان اصلاح‎طلبی بردارد. در این نوشتار تلاش شده است تا سخنان گهربار ایشان با كم‌ترین دخل و تصرفی به روی كاغذ آورده شود تا ظرایف و جذابیت كلام معظم له هم‎چنان باقی بماند.

امید می‎رود كه امت مسلمان، به ویژه جوانان، با مطالعه این نوشتار، بیش از پیش، به ماهیت مدعیان دروغین اصلاحات پی‌برده، در جهت حفظ دستاوردها و ارزش‌های اسلامی به مقابله با آنان برخیزند و توطئه شوم آنان را در نطفه، خفه كنند. در غیر این صورت، باید منتظر روزی بود كه اصلاحات مورد نظر آمریكا، توسط مزدوران داخلی، جامعه را فرا گیرد و زمینه برای انواع وابستگی‌های سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی فراهم گردد.

این نوشتار، نگارش مباحث مزبور است كه توسط برادر فاضل و ارجمند جناب آقای قاسم شبان‌نیا قلمی شده است. ضمن تقدیر از زحمات ایشان امید است كه نشر این اثر مرضی خداوند متعال و حضرت ولی‌عصر(عج) و مقبول جویندگان حق و حقیقت قرار گیرد.

 

مركز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)