مراسم عمامه‌گذاری با حضور علامه مصباح یزدی

همزمان با میلاد مسعود حضرت امام حسن عسكری(ع)، مراسم عمامه گذاری 5 نفر از طلاب با حضور علامه مصباح یزدی، برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم عمامه گذاری 5 نفر از طلاب حوزه ضمن تبریك میلاد مسعود امام حسن عسكری (ع) اظهار داشت: اراده الهی اقتضا كرده است تا در زندگی اجتماعی انسان‌ها یك سلسله عوامل اعتباری منشأ اثر واقعی باشد كه برای همه مردم امری طبیعی تلقی می‌شود.

علامه محمدتقی مصباح یزدی افزود: به عنوان نمونه در امر ازدواج قبل از انشای عقد، مرد و زن بر یكدیگر حرام هستند، اما با انشای چند لفظ، بر یكدیگر حلال شده و آثاری نیز بر آن مترتب می‌شود، یا در خرید و فروش كه با رضایت طرفین و انعقاد معامله، تصرف در مالی كه برای فرد، جایز نبوده، جایز می‌شود. لذا در حالیكه انشای عقد و معامله، اموری اعتباری هستند، منشأ اثر واقعی می‌شوند.

وی ادامه داد: ضریح مبارك حضرت سیدالشهدا (ع) نیزاز چوبی ساخته شده كه از برمه آمده بود، طلا و نقره‌ای كه از جای دیگری بود. مسلما این چوب و طلا و نقره هیچ احترام و تقدسی نداشتند، اما وقتی قصد شد با آنها ضریح سیدالشهدا (ع) ساخته شود، دارای احترام شدند، لذا مردم با شكوه مثال زدنی از آن استقبال كردند و حتی حوائج خود را كنار همین چوب‌ها و طلا و نقره‌ها مطرح می‌كردند و گاه حاجت خود را دریافت می‌كردند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: هرچند ظاهر امور اعتباری، ساده و بی‌اهمیت است، اما منشأ امور حقیقی مهمی می‌شود كه می‌تواند سعادت یا شقاوت ابدی انسان را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه از جمله نمادها در زندگی، نماد لباس است، اظهار داشت: مثلا اطاعت از نیروهای انتظامی در صورتی كه لباس نظامی به تن نداشته باشند، لازم نیست، اما در صورتی كه لباس مخصوص به تن داشته باشند، اوامر آنها الزام آور بوده و توهین به آنها در این صورت نیز آثار خاصی در پی دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینكه لباس روحانیت نیز نماد است افزود:. این لباس نوعی نماد سربازی امام عصر(عج) است، اما در صورتی این نماد اثر حقیقی خواهد داشت كه نیت ما نیت واقعی باشد، وگرنه منشأ اثر حقیقی نخواهد بود.

وی در پایان افزود: فرصت مغتنمی برای افرادی كه لباس روحانیت را به تن می‌كنند، پیش آمده است، چرا كه آنها می‌توانند با نیت حقیقی به لباس خود ارزش بسیاری ببخشند و یا بدون نیت سالم، لباس را در حد یك پوشش معمولی تنزل دهند.

در پایان این مراسم که با حضور خانواده‌های طلاب، یكم اسفندماه همزمان با سالروز میلاد مسعود امام حسن عسكری(ع) در دفتر علامه مصباح یزدی برگزار شد، 5 نفر از طلاب به دست علامه مصباح یزدی معمم شدند.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...