آیت الله مصباح یزدی: هرگز نباید ایرانی بودن، جای اسلامی بودن را برای ما بگیرد

عضو خبرگان رهبری گفت: مبادا كسی بگوید امروز دوران اسلام‌گرایی گذشته است؛ ممكن است فردا هم گفته شود دوران خداپرستی گذشته است، روز بعد گفته شود دوران اخلاق هم گذشته است؛ همان‌گونه كه مكاتب پوزیتویست اخلاقی چنین ادعایی دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش «استقامت رمز پیشرفت» كه به دعوت دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و به  منظور بزرگ‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله خوشوقت برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ایشان اظهار داشت: تجربه تاریخی نشان داده است كه تبلیغات همیشه موثر بوده است و در بسیاری از موارد تبلیغات مسموم سبب انحراف جامعه شده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: به واسطه تبلیغات، قاتل سیدالشهدا(ع) كه علناً سگ‌بازی و میمون‌بازی می‌كرد، به عنوان خلیفه مسلمین و جانشین پیامبر اسلام(ص) بر تخت نشست؛ هم‌چنان‌كه سایر خلفای بنی‌امیه و بعد از آن نیز بنی‌عباس حق ائمه(ع) را غصب كرده و صدها سال به عنوان جانشین رسول خدا(ص) و خلفای مسلمین بر كشورهای اسلامی تسلط داشتند.

وی با اشاره به نقش مهم و غیرقابل انكار حضرت علی(ع) در احیای اسلام اظهار داشت: تبلیغات معاویه كاری كرد كه همان علی(ع) را كه بر شانه پیغمبر(ص) پا گذاشت و بت‌ها را سرنگون كرد، وقتی خبر شهادتش در مسجد كوفه به گوش همگان رسید، مردم شام گفتند -‌نعوذ بالله‌- مگر علی(ع) هم نماز می‌خواند!

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: این تبلیغات،  در زمانی كه وسلیه تبلیغاتی غیر از ارتباط لسانی وجود نداشت، این‌چنین در جامعه تأثیرگذار بود؛ بی شك امروز با توجه به وضع رسانه‌ها، و امكانات پیشرفته‌ای مثل ماهواره‌ها، اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی این تبلیغات گسترده تر و موثرتر شده است.

وی ادامه داد: اگر ما نمی‌توانیم مانند امام خمینی(ره) و امثال آیت الله خوشوقت، به تربیت شاگرد بپردازیم، حداقل سعی كنیم همین عده‌ای كه هستند را حفظ كنیم و همین نظام اسلامی و ولایت فقیه را پا بر جا نگه داریم؛ مبادا كار به جائی برسد كه مسئولی در كشور ولایت فقیه را رقیب خود فرض كند و در صدد تضعیف و حذف او برآید.

علامه مصباح یزدی با اشاره به نعمت عظیم انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ابراز داشت: اگر قدر این نعمت‌ها را بدانیم خداوند نیز، بركات و نعمت‌هایش را بر ما فزونی خواهد بخشید.

وی با تأكید بر این‌كه باید در گفتار و رفتار بر آموزه‌های اسلامی پایبند باشیم، اظهار داشت: هرگز نباید ایرانی بودن، برای ما جای اسلامی بودن را بگیرد؛ چرا كه اسلام با هیچ چیزی در عالم قابل مقایسه و جایگزنی نیست و  به جا است كه همه هستی خود را فدای اسلام كنیم. اگر چیزی در پرتو اسلام رشد كند، مطلوب است، اما هیچ چیز نباید در برابر اسلام قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: مبادا روزی كسی ادعا كند امروز دوران اسلام گرایی گذشته است؛ اگر چنین باشد فردا گفته می‌شود دوران خداپرستی گذشته است، و روز بعد هم گفته می‌شود دوران اخلاق هم گذشته است؛ هم‌چنان‌كه مكاتب پوزیتویست اخلاقی امروزه چنین ادعایی دارند.

وی با اشاره به این‌كه خداوند و احكام دینی الهی ریشه اصلی در اعتقادات هستند، اظهار داشت: در عمل نیز ملاك اسلام، ولایت فقیه است. مخصوصاً ولی فقیهی كه تجربه نشان داده است كه در طول بیش از دو دهه رهبری ایشان كوچك‌ترین اشتباهی از ایشان سر نزده است و اگر تمام دنیا را جستجو كنیم، نمی‌توانیم رهبری را به پاكی، صداقت، قدرت، محبوبیت، عاشق خدا و مردم و از جان گذشته در راه خدا و برای خدمت به اسلام و مردم همانند او پیدا كنیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این‌كه وصیت ما به یك‌دیگر باید این باشد كه ولایت فقیه، نائب امام زمان(عج) است، افزود: این‌كه كسی با مفاهیم كلی از امام زمان(عج) و با عنوان انسان كامل یاد كند كه حكومت صالحان را تشكیل خواهد داد و بعد هم نمونه صالحان را رئیس جمهور فلان كشور معرفی كند، بی فایده است؛ آیا ما به دنبال حكومت امام زمان(عج) با همین مفاهیم هستیم؟

وی در پایان خاطر نشان كرد: اولین وظیفه ما این است كه اصالت اسلام را حفظ كنیم و بدانیم اسلام همان چیزی است كه امام خمینی(ره) معرفی كرد و مقام معظم رهبری آن را تبیین می‌كند، چرا كه اسلام را باید از اسلام شناس آموخت و تفسیرهای متفاوت با تفسیر امام(ره) ، قرائت‌های شیطانی از اسلام است.

گفتنی است این همایش به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت(ره) پنج‌شنبه 17 اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

برای دریافت صوت این جلسه اینجا را کلیک کنید!

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...