علامه مصباح: از زمان غیبت صغری تا کنون، در بین بزرگان شاخص کسی به جامعیت مقام معظم رهبری را نمی‌توان یافت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی به حجت‌الاسلام مروی، اظهار داشت: این لطفی که به شما شده نعمت بزرگي است كه نصيب هركسي نمي‌شود؛ پستی مهم، آن هم به امر نایب امام عصر(عج)، لطف و نعمتی بسیار بزرگ است كه لازم است شکر این لطف عظیم را به جای آورید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با  حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: یکی از نعمت‌هایی که خدا در طول 1400 سال به کمتر جامعه‌ای داده است، نعمتی است که خداوند در این زمان به برکت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به جامعه ما داده است.

علامه محمدتقی مصباح یزدی، با اشاره به ویژگی‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: با مروری بر سرگذشت بزرگان شاخص از غیبت صغری تاکنون، می‌توانم بگویم کسی که موقعیتی شبيه ايشان با چنين برکاتي نصیبش شده باشد، سراغ ندارم؛ شايد خواجه نصیرالدين طوسی را بتوان تا حدی با ایشان مقایسه کرد، كه توانست دستگاه حكومت بنی‌عباس را ساقط كند، و به مقام وزارت سلطان وقت برسد و برکات زیادی را برای شیعه به ارمغان بیاورد. البته ایشان مرجع واجب‌الاطاعه‌ای نبود؛ اما مقام معظم رهبری، هم مرجعیت ديني دارند و هم سیاستمداری هستند که بزرگان سیاست عالم را متحیر کرده‌اند.

آیت‌الله مصباح يزدي با تأكيد بر لزوم اطاعت از مقام معظم رهبری، ضمن اشاره به خاطره‌ای از سید حسن نصرالله يادآور شد: سید حسن نصرالله می‌گفت که ما نه فقط خود را مطيع اوامر صریح رهبری مي‌دانيم، بلکه حتي اگر احتمال بدهیم، ايشان تمایل به انجام کاری دارند، بدون اين‌كه امری از ايشان صادر شود، با تمام توان برای انجام آن، اقدام می‌کنیم. ايشان در جای دیگری می‌گفت: ما معتقدیم که هر چه رهبری معظم انقلاب می‌فرماید فقط بر اساس فکر و تحلیلات خودشان نیست، بلکه تأییدات و الهامات الهی است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به نمونه‌هاي متعددی از فراست، تدبیر و آینده‌نگری مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: آیا در تاریخ همانندی برای ايشان سراغ دارید؟ رهبري كه طي سی سال گذشته در حساس‌ترین شرایط بين‌المللي و در حالی که کشورهای پیشرفته دنیا در طرف مقابل ایران قرار گرفته‌اند، همه امور را به بهترین نحو مدیریت کرده‌ و موفق شده‌اند.

در ادامه اين ديدار آیت‌الله مصباح یزدی به نقل خاطراتی از کرامات و معجزات امام رضا(ع) و سایر اولیای الهی پرداخت،  و خطاب به توليت محترم آستان قدس رضوي افزود: شما باید قدر این موقعیت ممتاز را بدانید.

آیت‌الله مصباح يزدي همچنین در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی به حجت‌الاسلام مروی، اظهار داشت: این لطفی که به شما شده نعمت بزرگي است كه نصيب هركسي نمي‌شود؛ پستی مهم، آن هم به امر نایب امام عصر(عج)، لطف و نعمتی بسیار بزرگ است كه لازم است شکر این لطف عظیم را به جای آورید.

گفتنی است دیدار تولیت آستان قدس رضوی با آیت‌الله مصباح یزدی، بیست و سوم خردادماه سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/