حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: وظیفه بسیج دانش‌آموزی، تقویت بینش و ایمان دینی دانش‌آموزان است

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: وظیفه بسیج دانشآموزی، تقویت بینش و ایمان دینی دانش‌آموزان است

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: وظیفه بسیج دانشآموزی، تقویت بینش و ایمان دینی دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر شنبه، مسئولان سازمان بسیج دانش‌آموزی با حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه دیدار كردند. ایشان در این دیدار با تشریح جایگاه بسیج دانشآموزی در جامعه اسلامی گفتند: وظیفه اصلی بسیج دانشآموزی این است كه بینش و ایمان دینی را در دانشآموزان تقویت كند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره)، بسیج دانشآموزی را خشت اول بنای بلند و رفیع بسیج خوانده و افزودند: دانش آموزان خشت اول بنای بسیج، یعنی مجموعه حامیان انقلاب اسلامی هستند كه اگر این خشت، درست گذاشته شود بنای این مجموعه تا انتها درست پیش می‌رود.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به خلأ وجود نهادهایی كه در مدارس، آموزش‌های اعتقادی دانش آموزان را پیگیری كند ادامه دادند: جا دارد مسئولان سازمان بسیج دانشآموزی، اهتمام كافی به برنامه‌ریزی و تأمین نیازهای فكری و اعتقادی جوانان و نوجوانان داشته باشند؛ چراکه اگر آموزش‌های دیگر با تربیت روحی و دینی هماهنگ نشود در جهت مطلوبی پیش نخواهد رفت.

آیت‌الله مصباح در خصوص نهمین انتخابات ریاست جمهوری تأکید كردند: شركت در انتخابات، مثل نماز واجب است و رأی دادن، یك امانت الهی است که باید به‌درستی ادا شود. چرا كه هر یك رأی به‌صورت بالقوه می‌تواند سرنوشت جامعه را رقم بزند.
ایشان در تبیین اهمیت شناخت نامزد اصلح اضافه كردند: واجب مهمتر این است كه فرد اصلح را شناسایی کنیم و به‌عنوان راهنمایی به دیگران هم معرفی كنیم.
عضو جامعه مدرسین افزود: اصلح كسی است كه بیش از دیگران دغدغه دین دارد؛ چون رفاه و توسعه اقتصادی در صورتی مطلوب است كه با رشد اخلاقی و اعتقادی همراه باشد.

 

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...