آیت‌الله مصباح یزدی: یادآوری نعمت‌های الهی سبب کمال انسان است

پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: یادآوری نعمت‌های الهی سبب کمال و استحقاق پاداش‌های جاودانه الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر پنج‌شنبه چهاردهم بهمن‌ماه در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام رضاعلیه‌السلام و تبریک ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه پاس‌داشت وقایع گذشته امری سازنده و ارزشمند است، گفت: شناخت تاریخ و تشخیص موقعیت کنونی یک ضرورت است.
وی با اشاره به جان‌فشانی‌های مردم در به ثمر رسیدن انقلاب، خاطر نشان کرد: یکی از جنبه‌های ضرورت پرداختن به مباحث و رویداد‌های انقلاب، ادای دین به مردم و رنج کشیدگان است؛ نسل جدید باید همیشه خود را مدیون تلاش‌های انقلابیون دانسته و از جانفشانی‌های آنها قدردانی کند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)افزود: بزرگ‌داشت رویدادهای انقلاب تنها برپایی مراسم و پذیرایی کردن نیست؛ بلکه دنبال کردن اهداف انقلاب، حفظ دست‌آوردها و مواظبت از انقلاب در مقابل توطئه‌های دشمنان، بزرگ‌داشت حقیقی ایام‌الله دهه فجر و سایر مناسبت‌های انقلاب است.
علامه مصباح یزدی به معیارهای رسیدن به اهداف انقلاب اشاره و تصریح کرد:
قرآن و سنت معیارهای فکری، و وجود مقام معظم رهبری معیار عینی برای رسیدن به اهداف انقلاب هستند و باید تأکید کنم که در همه امور کشور، بیانات و راهنمایی‌های آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نایب امام عصر(عج) باید سرلوحه امور قرار گیرد.
عضو خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را از برجسته‌ترین مصادیق نعمت‌های اجتماعی خداوند دانسته و اظهار کرد: نعمت انقلاب سبب شدکه ملتی از ذلت به اوج عزت برسد، روزی در مملکت اسلامی ایران انتخاب وتأیید نمایندگان توسط آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، عزل ونصب وزرا از کاخ سفید، انگلستان و اسرائیل هدایت می‌شد به‌طوری‌که با اشاره آنها کابینه در ایران رسمیت پیدا می‌کرد یا از رسمیت می‌افتاد.

* ابرقدرت‌ها نمی‌توانند ایران را در معادلات جهانی نادیده بگیرند
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که شاکر بودن مردم ایران سبب شدکشوری که روزی نوکر آمریکایی‌ها به شمار می‌آمد امروزه رقیب آنان در صحنه بین‌اللملی باشد، گفت: امروزه ابرقدرت‌ها نمی‌توانند ایران را در معادلات جهانی نادیده بگیرند و البته این اول راه است و خداوند علاوه بر این نعمت‌های دنیوی در آخرت نیز پاداش فراوان به انقلابیون عطا خواهد کرد.

* پاداش و جزا عواملی برای بیداری انسان
علامه مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود به نعمت‌های عام و خاص الهی اشاره کرد و گفت: اعضاء و جوارح انسان از جمله نعمت‌های عام خداوند و یاری رساندن فرشتگان به مسلمانان در جنگ بدر که با کمی نفرات و ضعف نظامی سبب پیروزی آن‌ها شد از جمله نعمت‌های خاص الهی است.
وی درباره فایده و آثار شکر گفت: هر فایده‌ای که بر شکر مترتب باشد به خود انسان بر می‌گردد و خداوند، برخلاف انسان که از تعظیم و احترام دیگران شاد می‌شود، نیازی به سپاسگزاری ندارد، بلکه بر طبق معارف اسلامی، خداوند چون غنی مطلق است، هیچ نیازی به دیگری ندارد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: پاداش و جزا نیز فقط عواملی برای برانگیزاندن انسان به امور خیر و دوری از گناه و در نهایت، دست‌یابی به سعادت و کمال انسانی است ، و شکر به عنوان مهم‌ترین عامل سعادت از تأکید خاصی در کلام الهی برخوردار است و عالی‌ترین نوع شکرگزاری آن است که ما بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی صاحب نعمت را شایسته و لایق شکر بدانیم.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...