علامه مصباح یزدی: شهید مطهری مانند انبیای الهی در روح، انسانیت و سرنوشت انسان تأثیرگذار بود

عضو خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مانند انبیای الهی در روح، انسانیت و سرنوشت انسان تأثیرگذار بود و ارزش خدمات او با خدمات دانشمندان و مخترعین قابل مقایسه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، عضو خبرگان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد شهید مطهری طی سخنانی كوتاه، برگزاری مراسم‌ جهت قدردانی از علامه مطهری را نشان از روح حق‌شناسی مردم دانست و اظهار داشت: مردم در مقابل این نعمت بزرگ الهی به صورت‌های مختلف از این شخصیت عظیم قدردانی می‌كنند و باید از این روح حق‌شناسی مردم قدر‌دانی كرد.
وی در ادامه گفت: به نظر بنده قدردانی از استاد مطهری هرقدر زیاد، متنوع و طبعا پرهزینه باشد، نمی‌تواند حق ایشان را ادا كند چرا كه استاد مطهری مانند انبیای الهی در روح، انسانیت و سرنوشت انسان تأثیرگذار بود.
عضو خبرگان رهبری افزود: خدمت استاد مطهری به بشریت غیر از خدمتی است كه دانشمندان و مخترعان به مردم می‌كنند، چرا كه خدمت دیگر دانشمندان محدود به دنیای بشر می‌شود، اما خدمات علامه شهید در انسانیت انسان و سرنوشت انسان تأثیر می‌گذارد و همان‌گونه كه متناهی با نامتناهی قابل مقایسه نیست، آثار استاد مطهری نیز با آثار دیگر دانشمندان قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینكه عمر ایشان نسبت به ظرفیت‌های ایشان محدود بود گفت: به نظر بنده تنها چیزی که روح شهید مطهری را خشنود می‌کند و حق‌شناسی از ایشان تلقی می‌شود، ادامه راه و تکمیل کارهای ایشان است و در درجه اول، از خانواده ایشان توقع می‌رود تا در این مسیر پیش‌قدم شوند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: تشبیه بنده به این مرد بزرگ توسط برخی از عزیزان سبب شرمندگی بنده می‌شود چرا كه خدمات ایشان مانند اقیانوسی عظیم است و بنده اگر خدماتی داشته باشم، همچون جوی باریكی است.
گفتنی است این دیدار در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفت.