ویرایش جدید كتاب «راه و راهنماشناسی» منتشر شد

این كتاب با هدف ارائه دیدگاه قرآن كریم درباره مسائل مربوط به وحی و نبوت، و نیز اوصاف، وظایف و رسالت پیامبران، و خاتمیت و امامت سامان یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، همزمان با آغاز به‌کار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویرایش جدید كتاب «راه و راهنماشناسی»، ‌از مجموعه معارف قرآن كریم كه در قالب متن درسی تنظیم شده، منتشر و روانه بازار كتاب شد.

این کتاب که بخش چهارم و پنجم از مجموعه مباحث معارف قرآن علامه مصباح یزدی است، پژوهشی است در قلمرو نبوت‌شناسی،  که در 26 درس، و برای 4 واحد درسی تدوین و تنظیم شده و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انتشار یافته است.

ارایه بحث در این کتاب بر شیوه تفسیر موضوعی استوار است و در هریک از مسایل و موضوعات، آیات قرآنی مربوط استخراج، دسته‌بندی، بررسی و تفسیر شده‌ است.

هدف اصلی كتاب ارائه دیدگاه قرآن كریم درباره مسائل مربوط به وحی و نبوت، و نیز اوصاف، وظایف و رسالت پیامبران، و خاتمیت و امامت است.

مهم‌ترین مباحث این کتاب عبارتند از: مفهوم، امکان و ضرورت وحی و نبوت، اهدف و آثار نبوت و راه‌های اثبات آن، مصونیت وحی و عصمت پیامبران، وحدت دین الهی و لزوم ایمان به تمام پیامبران، شرایع الهی و مشترکات و تمایزات آن‌ها، کثرت پیامبران و تفاوت مراتب آنان، وظایف و مقامات پیامبران، اوصاف عمومی پیامبران، رفتار مردم با پیامبران، سنت الهی در برخورد با اقوام پیامبران، خاتمیت، ضرورت‌ها و ویژگی‌های اسلام، و امامت.

گفتنی است ویرایش پیشین این كتاب نیز به عنوان متن درسی مراكز مختلف آموزشی مورد استفاده طلاب و دانشجویان بوده و مكرراً تجدید چاپ شده است.

علاقمندان می‌توانند این كتاب را به قیمت 240000 ریال از انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نمایندگی‌های آن تهیه کنند.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...